W ciągu trzech intensywnych dni festiwalu (6–8 października) zgłębiano bardzo odmienne, równie inspirujące i nowatorskie obszary. Pierwszy z nich to świat niezależnych wydawnictw publikujących książki artystyczne. W centrum Krakowa w niecodziennych lokalizacjach rozmieszczono wielopunktową wystawę, po której oprowadzała kuratorka wraz z przedstawicielami wydawnictw. Wyjątkowe książki można było zobaczyć także w trakcie prezentacji twórców podczas wydarzeń festiwalowych. Drugi obszar to wyjątkowa subkultura – demoscena. Uznani członkowie sceny z krajów Grupy Wyszehradzkiej przedstawili najciekawsze elementy historii demosceny, od początków aż po produkcje współczesne. Demoshow odbył się z realnego sprzętu, czyli m.in. z komputerów Atari XL/XE, ZX Spectrum, Commodore 264. Wreszcie, jak co roku, sercem Ha!wangardy były prezentacje poezji nowomedialnej, generatywnej i eksperymentalnej, performanse, czytania i pokazy. W ramach tegorocznej edycji wydarzenia odbyły się warsztaty przekładu eksperymentalnego, twórczości liberackiej, konceptualizmu oraz muzyki elektronicznej, którym towarzyszyły m.in. projekcja filmu Sławomira Shutego Cargo i wykład Jaya Davida Boltera.