Warsztaty pisania scenariuszy gier komputerowych

fot. Tomasz Wiech

Czy pisanie scenariusza gry komputerowej jest sztuką i czym się różni od pisania powieści? Jak ważny jest scenariusz, dialogi i koncepcja fabularna podczas pracy nad grą taką jak Wiedźmin 3? Tymi i innymi kwestiami zajmował się Jakub Szamałek, autor kryminałów Kiedy Atena odwraca wzrokMorze Niegościnne oraz starszy scenarzysta w zespole CD Projekt RED wraz z uczestnikami kilkugodzinnych warsztatów. Dla chętnych była to wspaniała okazja, by zapoznać się z teorią i spróbować swoich sił w praktyce. Wymagało to od nich indywidualnego zaangażowania i zarazem pracy zespołowej – tak, jak to się odbywa w profesjonalnym zespole pracującym nad grą RPG. Wcześniej zaś odbyła się dyskusja o przyszłości gier i literatury, w której oprócz Szamałka wzięli udział dziennikarz „Gazety Wyborczej” Wojciech Orliński oraz Igor Sarzyński – scenarzyści Wiedźmina ze studia CD Projekt RED.